Publications

Blondon, Katherine S., K. C. Gary Chan, Virginie Muller-Juge, Stéphane Cullati, Patricia Hudelson, Fabienne Maître, Nu V. Vu, Georges L. Savoldelli, et Mathieu R. Nendaz. « A Concordance-Based Study to Assess Doctors’ and Nurses’ Mental Models in Internal Medicine ». Édité par Joshua F Wiley. PLOS ONE 12, no 8 (8 août 2017): e0182608.

​Blondon, K. S., F. Maître, V. Muller-Juge, N. Bochatay, S. Cullati, P. Hudelson, N. V. Vu, G. L. Savoldelli, et M. R. Nendaz. « Interprofessional Collaborative Reasoning by Residents and Nurses in Internal Medicine: Evidence from a Simulation Study ». Medical Teacher 39, no 4 (3 avril 2017): 360‑67.

Cerutti, B, L Bernheim, et Gessel van. « The Predictive Validity of the Aptitude Test for the Performance of Students Starting a Medical Curriculum ». Swiss Medical Weekly, 19 septembre 2013; 143: w13872.

Cottet, P., A. d’Hollander, A. Cahana, E. Van Gessel, et D. Tassaux. « A New Process-Centered Description Tool to Initiate Meta-Reporting Methodology in Healthcare – 7CARECATTM. Feasibility Study in a Post-Anesthesia Care Unit ». Annales Françaises d’Anesthésie et de Réanimation 32, no 10 (octobre 2013): e129‑34.

Demaurex, F., et N. Vu. « Patients simulés/standardisés ». In La simulation en santé De la théorie à la pratique, édité par Sylvain Boet, Georges Savoldelli, et Jean-Claude Granry, 51‑62. Paris: Springer Paris, 2013.

Jastrow, Nicole, Patricia Picchiottino, Georges Savoldelli, et Olivier Irion. « Simulation in obstetrics ». Revue Medicale Suisse 9, no 403 (23

octobre 2013): 1938‑40, 1942. 

Junod Perron, Noelle, Bernard Cerutti, Patricia Picchiottino, Sebastien Empeyta, Francoise Cinter, et Elisabeth van Gessel. « Needs Assessment for Training in Interprofessional Skills in Swiss Primary Care: A Delphi Study ». Journal of Interprofessional Care 28, no 3 (mai 2014): 273‑75.

 

 

Picchiottino P. Apprendre à collaborer, un défi pour la qualité des soins, Sage-femme.ch. 2016

 

Picchiottino P. Simulation en obstétrique : du simulateur d’accouchement de Mme Du Coudray au mannequin Haute-fidélité, Journal Sage-femme.ch. 2013

Picchiottino P. « La simulation en obstétrique ». In G.Savoldelli, S. Boet (Dir.). La simulation en santé, de la théorie à la pratique. 2013

Picchiottino P. Simulation et formation des sages-femmes (Mémoire non plublié). Université Paris-Descartes. 2011

Rall, Marcus, Elisabeth van Gessel, et Sven Staender. « Education, Teaching & Training in Patient Safety ». Best Practice & Research. Clinical Anaesthesiology 25, no 2 (juin 2011): 251‑62.

Savoldelli, Georges L., et Elisabeth F. Van Gessel. «“Entrustable Professional Activities”: The Way to Go for Competency-Based Curriculum? » European Journal of Anaesthesiology 33, no 8 (2016): 557‑58.

Van Gessel, Elisabeth, Zeev Goldik, Jannicke Mellin-Olsen, et Education, Training Standing Committee of the European Board of Anaesthesiology, Reanimation, Intensive Care. « Postgraduate Training in Anaesthesiology, Resuscitation and Intensive Care: State-of-the-Art for Trainee Evaluation and Assessment in Europe ». European Journal of Anaesthesiology 27, no 8 (août 2010): 673‑75.

Elisabeth Van Gessel, Mathieu R. Nendaz, Bernard Vermeulen, Alain Junod, et Nu V. Vu. « Development of Clinical Reasoning from the Basic Sciences to the Clerkships: A Longitudinal Assessment of Medical Students’ Needs and Self-Perception after a Transitional Learning Unit ». Medical Education 37, no 11 (novembre 2003): 966‑74.

Van Gessel, Elisabeth F., Helle Thy Ostergard, et Leila Niemi-Murola. « Harmonisation of Anaesthesiology Training in Europe ». Best Practice & Research. Clinical Anaesthesiology 26, no 1 (mars 2012): 55‑67.

Van Gessel, Elisabeth, Jannicke Mellin-Olsen, Helle T. Østergaard, Leila Niemi-Murola, et Education and Training Standing Committee, European Board of Anaesthesiology, Reanimation and Intensive Care. « Postgraduate Training in Anaesthesiology, Pain and Intensive Care:  The New European Competence-Based Guidelines ». European Journal of Anaesthesiology 29, no 4 (avril 2012): 165‑68.

Elisabeth Van Gessel, Patricia Picchiottino, Robert Doureradjam, Mathieu Nendaz, et Petra Mèche. « Interprofessional Training: Start with the Youngest! A Program for Undergraduate Healthcare Students in Geneva, Switzerland ». Medical Teacher 40, no 6 (2018): 595‑99.

Zoric, Lana, Vanessa Cartier Faessler, Robert Doureradjam, et Georges Savoldelli. « Apport du mannequin simulateur dans l’apprentissage des gestes et des situations à risque en anesthésie (podcast) ». Le Praticien en Anesthésie Réanimation 19, no 1 (février 2015): 15‑22.

Buyck, Michael, Sergio Manzano, Kevin Haddad, Anne-Catherine Moncousin, Annick Galetto-Lacour, Katherine Blondon, et Oliver Karam. « Effects of Blindfold on Leadership in Pediatric Resuscitation Simulation: A Randomized Trial ». Frontiers in Pediatrics 7 (14 février 2019): 10.

Boet, Sylvain, Georges Savoldelli, et Jean-Claude Granry, éd. « La simulation en santé De la théorie à la pratique ». Paris: Springer Paris, 2013.

 

 

Le

, un centre conjoint

LogoHEDS_HauteRésol.png
Hôpitaux_universitaires_de_Genève logo.g