top of page

Bibliographie podcast

  • Allport, G. (1954). The nature of prejudice New York: Doubleday Anchor Books. Original work published.

  • Bouchard, C. et Fréchette, N. (2008). Je socialise : le développement socioaffectif de 3 à 5 ans. Dans C. Bouchard (dir.) et N. Fréchette (collab.), Le développement global de l’enfant de 0 à 5 ans en contextes éducatifs. Québec, Québec : Les Presses de l’Université du Québec.

  • Devos, T. (2005). Identité sociale et émotions intergroupes. Les cahiers internationaux de psychologie sociale, 6768(3), 85-100.

  • Mitchell R, Parker V, Giles M. (2011).When do interprofessional teams succeed investigating the moderating roles of team and professional   identity in interprofessional effectiveness. Hum Relat.,64, 1321–43. https://doi.org/10.1177/0018726711416872

  • Office fédéral de la santé publique. (2019). Exercice de la profession : potentiel de l’interprofessionnalité. 

https://www.bag.admin.ch/bag/fr/home/das-bag/publikationen/forschungsberichte/forschungsberichte-interprofessionalitaet-im-gesundheitswesen/forschungsberichte-interprofessionalitaet-M4-potenziale.html?utm_source=chatgpt.comhttps://www.gouvernement.fr/sites/default/files/document/document/

  • Reinders, J. J., Başer Kolcu, M. İ., & Kolcu, G. (2024). Developing an interprofessional identity complementary to a professional identity-findings related to Extended Professional Identity Theory (EPIT). Frontiers in Medicine, 11, 1467362.

  • Tajfel, H., & Turner, J. C. (1979). An integrative theory of intergroup conflict. In W. G. Austin & S. Worchel (Eds.), The Social Psychology of Intergroup Relations, 33–47. Monterey, CA: Brooks/Cole.

 

  • Wallon, H. (1956). Importance du mouvement dans le développement psychologique de l'enfant. Enfance, 9(2), 1-4.

 

​​​​

bottom of page